کانتینر

کانتینر

کانتینر

هر ساختمانی که از سازه های حمل و نقل ساخته شود به عنوان “محموله سازی” شناخته می شود. خانه های کانتینری حمل و نقل در سرتاسر جهان ظاهر می شوند. آنها با خطوط مستقیم و جعبه مستطیل شکل خود کاملاً جذاب به نظر می رسند. کانتینرهای حمل و نقل برای حل مشکل حمل و نقل ایمن کالا از طریق دریا و خشکی اختراع شدند. سازه های حمل و نقل امروزه نقش مهمی در زندگی انسان دارد کانتینر ویلایی.

کانتینرهای حمل و نقل

"<yoastmark

سازه های حمل و نقل برای حمل کالا، باید ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

به اندازه کافی کوچک برای قرار گرفتن در یک کامیون حمل و نقل و همچنین به اندازه کافی بزرگ برای نگهداری هزاران فوت مکعب کالا.دمقاومت قوی در برابر اقیانوس ها و دریاها.

به اندازه کافی سبک است که بتواند توسط تجهیزات مکانیکی قابل جابجایی باشد. یکدست است تا بتوانند به راحتی روی یک کامیون یا کشتی قرار بگیرند.

به گونه ای انعطاف پذیر نصب شده اند تا بتوانیم از آنها برای حمل و نقل کالاهای خشک، مواد غذایی، اقلام یخچالی، مایعات و موارد دیگر استفاده کنیم.

خانه های کانتینری حمل و نقل ایده بسیار خوبی برای اسکان فقرا و بی خانمان ها هستند. آنها راه حل های مسکن موقت هستند. Citiq در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی، محل اقامت دانشجویی را از سیلوهای بلااستفاده و سازه های حمل و نقل برای کمک به جوانان آفریقای جنوبی ساخت. آنها اینها را به گونه ای ساختند که جایی برای دانشجویان وجود داشته باشد. به خصوص که نمی توانند هزینه خوابگاه و تحصیل را با هم بپردازند. Citiq این تعداد کانتینر را با ارائه مسکن ارزان قیمت برای دانشجویان کاهش داد.

اما وقتی صحبت از خانه های پایدار می شود که باید مادام العمر برای ما دوام بیاورند، چطور؟ وقتی شروع به نگاه کردن برخی از تصاویر این سازه ها کنید، ممکن است فکر کنید که خیلی کاربردی نیستند.

در حالی که آنها ممکن است برای زندگی در آب و هوای معتدل مناسب باشند، زندگی در یک جعبه فلزی در تابستان استرالیا عاقلانه ترین حرکت نخواهد بود در حالی که در جاها و مناطق دیگر ممکن است بسیار مناسب به نظر بیاید کانتینر سرویس بهداشتی.

5 دلیل برای اینکه نباید در کانتینر زندگی کرد

 

5 دلیل برای اینکه نباید در کانتینر زندگی کرد

5 دلیل برای اینکه نباید در کانتینر زندگی کرد

گرم مثل فر، سرد مثل فریزر فلز از نظر ساختاری برای به وجود آوردن تیر و ستون مفید است. به عنوان یک ماده سطحی در سقف های قلعی بسیار کارآمد است. فلز معمولاً جزو بدترین مصالحی است که می تواند به عنوان ماده سطح دیوار استفاده شود. زیرا فلز رسانای گرما و سرما است.

برای به دست آوردن یک کانتینر تا حد برابر برای بهره وری انرژی در زمستان، باید آن را عایق بندی کنید. هر ذره فلز را بپوشانید تا به عنوان یک پل حرارتی عمل نکند.

برای دستیابی به بهره وری انرژی، باید یک ساختار اضافی برای قرار دادن عایق بسازیم. همچنین باید روکش خارجی نصب کنیم تا آفتاب دیوارها را در تابستان گرم نکند. از این رو، ظاهر فلزی بیرونی با این روکش ها از بین می رود. گزینه دیگر قرار دادن عایق در داخل سازه حمل و نقل است. برای داشتن عایق مناسب، بهتر است فضای داخلی سازه را نیز عایق کنیم.

فلز می تواند گرما را به راحتی از بیرون به داخل منتقل کند. لازم است هر دیوار خارجی که در معرض آب و هوا است عایق بندی شود، در غیر این صورت از طریق پل حرارتی گرما را از دست می دهیم. این می تواند مواد و هزینه بیشتری را برای کاهش تلفات یا افزایش گرما اضافه می کند.

  • قابل بازیافت هستند

ما می توانیم فلز را بارها و بارها بازیافت کنیم. استخراج و ساخت فلز انرژی زیادی مصرف می کند. همچنین آلودگی زیادی تولید می کند. بنابراین، هنگامی که آن را داریم، به خوبی از آن استفاده کنیم. ردپای اکولوژیکی و انرژی تجسم یافته تولید فلز بدتر از چوب است به خصوص زمانی که از آن برای تشکیل یک ساختار استفاده کنیم. ما باید از مواد موجود در این زمین به طور معقول استفاده کنیم. این به این معنی است که بهتر است فلز را در گردش نگه داریم و آن را در مواردی استفاده کنیم که فلز بتواند بهترین نقش خود را ایفا کند.

  • سمی

کانتینرها چیزهای مختلف زیادی را در خود جای می دهند. به عنوان مثال، آنها می توانند آفت کش ها یا مواد شیمیایی باشند. کانتینر ها معمولاً با رنگ بر پایه سرب پوشانده می شوند تا در برابر هوای شور و آب اقیانوس ها مقاومت کنند. آنها می توانند برای سلامتی شما سمی باشند. این یکی از دلایلی است که بسیاری از شرکت های سازنده خانه های کانتینری حمل و نقل از فلزهای کاملاً جدید به جای استفاده از فلزهای قدیمی استفاده می کنند زیرا بسیار سمی هستند.

کانتینرهای حمل و نقل عمومی

 

"<yoastmark

کانتینرهای حمل و نقل عمومی شناخته شده ترین و معروف ترین کانتینرهایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. برای حمل و نقل کالا و محموله از طریق دریا و زمین استفاده می شود، آنها قوی، ضد آب و فوق العاده بادوام هستند.

ساخته شده از فولاد کورتن جامد با گوشه های تقویت شده برای امکان انباشتن 8 کانتینر در ارتفاعات عرشه کشتی در سفرهای طولانی در سراسر جهان، آنها ساخته شده اند تا از بدترین شرایطی که طبیعت می تواند برای آن ها رقم بزند جان سالم به در ببرند.

در بندر حمل و نقل سازه ما طیف گسترده ای از کانتینرهای حمل و نقل را در دسترس داریم، هم نو و هم دست دوم. کانتینرهای حمل و نقل عمومی ما در اندازه های 10 فوت، 20 فوت و 40 فوت هستند و همه به طور استاندارد مجهز به درهای دوتایی هستند که تا 270 درجه کامل باز می شوند. ما همچنین می‌توانیم سازه حمل و نقل را طوری تغییر دهیم که شامل مواردی مانند قفسه‌ها، درها، دریچه‌های هوا، پنجره‌ها، تهویه مطبوع، توالت‌ها و غیره باشد کانتینر پیش ساخته.

کانتینرهای حمل و نقل عمومی برای اهداف بسیاری در طول سالیان متمادی مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل معمولاً بارهای زیادی در طول سال جابجا می شوند. در نتیجه در بندر، ما طیف وسیعی از کانتینرهای دست دوم (همه در شرایط خوب) را می فروشیم که می توان آنها را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرد.

16 نوع واحد کانتینر و طرح برای حمل بار

 

16 نوع واحد کانتینر و طرح برای حمل بار

16 نوع واحد کانتینر و طرح برای حمل بار

واحدهای کانتینری جدایی ناپذیرترین بخش کل صنعت حمل و نقل، تجارت و حمل و نقل را تشکیل می دهند. این سازه های حمل و نقل سازه هایی هستند که انواع مختلفی از محصولات را ذخیره می کنند که باید با استفاده از انواع مختلف کشتی های کانتینری از نقطه ای به نقطه دیگر جهان حمل شوند.

کانتینرهای متحرک از محتویات در سفرهای طولانی که انجام می دهند محافظت می کند و اطمینان حاصل می کند که آنها را به صورت یکپارچه به شما باز می گرداند. به این ترتیب، بسته به نوع محصولاتی که قرار است حمل شود یا خدمات ویژه مورد نیاز آنها، واحدهای کانتینری ممکن است از نظر ابعاد، ساختار، مواد، ساخت و ساز و غیره متفاوت باشند.

  • کانتینر نگهداری خشک

جزو متداول ترین کانتینرهای حمل و نقل؛ آنها در ابعاد مختلف استاندارد شده توسط ISO ارائه می شوند. آنها برای حمل و نقل مواد خشک استفاده می شوند و در اندازه های 20 فوت، 40 فوت و 10 فوت هستند.

  • کانتینر قفسه تخت

با کناره های جمع شونده، اینها مانند کانتینر حمل و نقل ذخیره سازی ساده هستند که می توان کناره های آن را تا کرد تا یک قفسه صاف برای حمل و نقل کالاهای مختلف ساخته شود.

کانتینر های بزرگ را انتخاب کنید: با یک صفحه قابل تبدیل که می توان آن را به طور کامل جدا کرد تا یک صفحه باز ساخته شود تا مواد با هر ارتفاعی به راحتی حمل شوند.

  • کانتینر تونلی

واحدهای ذخیره سازی کانتینری که دارای درهایی در دو سر سازه هستند، در بارگیری و تخلیه سریع مواد بسیار مفید هستند.

  • کانتینرهایی با ارتفاع زیاد

این واحدهای ذخیره سازی دارای درهایی هستند که می توانند به اضلاع کاملاً باز تبدیل شوند و فضای بسیار وسیع تری برای بارگیری مواد ایجاد می کنند.

  • کانتینر دو درب

آنها به نوعی واحدهای ذخیره سازی هستند که با درهای دوتایی ارائه می شوند و فضای وسیع تری برای بارگیری و تخلیه مواد ایجاد می کنند. مصالح ساختمانی شامل فولاد، آهن و غیره در اندازه های استاندارد 20 فوت و 40 فوت است.

  • کانتینر ISO یخچال دار

اینها کانتینرهای حمل و نقل با تنظیم دما هستند که همیشه دمای پایینی با دقت کنترل شده دارند. آنها منحصراً برای حمل و نقل مواد فاسد مانند میوه ها و سبزیجات در فواصل طولانی استفاده می شوند.

  • کانتینر عایق یا حرارتی

اینها کانتینر ذخیره سازی بار و حمل و نقل هستند که دارای یک کنترل دمای تنظیم شده هستند که به آنها اجازه می دهد دمای بالاتری را حفظ کنند. انتخاب مواد به گونه ای انجام می شود که به آنها اجازه می دهد عمر طولانی داشته باشند بدون اینکه در معرض دمای بالا قرار بگیرند. آنها برای حمل و نقل طولانی مدت محصولات مناسب هستند.

تانک ها: واحدهای ذخیره سازی کانتینری که بیشتر برای حمل و نقل مواد مایع استفاده می شود، توسط بخش عظیمی از کل صنعت حمل و نقل استفاده می شود. آنها عمدتاً از فولاد قوی یا سایر مواد ضد خوردگی ساخته می شوند که طول عمر و محافظت از مواد را طولانی تر می کنند.

  • کانتینر رولی ذخیره بار

یک کانتینر تاشو، این یکی از واحدهای کانتینری تخصصی است که به منظور حمل مجموعه یا پشته مواد ساخته شده است. آنها از توری سیمی ضخیم و محکم همراه با غلتک هایی ساخته شده اند که امکان جابجایی آسان را فراهم می کند. در دسترس بودن طیفی از مش های سیمی رنگی این واحدهای کانتینری حمل و نقل را کمی شادتر می کند.

  • کانتینرهای نیم قد

نوع دیگری از کانتینرهای حمل و نقل شامل کانتینرهای نیم ارتفاع است. این کانتینرها بیشتر از فولاد ساخته شده اند و ارتفاع این کانتینرها نصف کانتینر با اندازه کامل است. مخصوصاً برای مواردی مانند زغال سنگ، سنگ و غیره که نیاز به بارگیری و تخلیه آسان دارند استفاده می شود.

  • حامل های خودرو

باربرها واحدهای ذخیره سازی کانتینری هستند که مخصوصاً برای حمل و نقل اتومبیل در مسافت های طولانی ساخته شده اند. آنها دارای کناره های جمع شونده هستند که به خودرو کمک می کند تا به خوبی در داخل کانتینر قرار گیرد بدون اینکه خطر آسیب ببیند یا از نقطه ای حرکت کند کانتینر انباری.

  • کانتینر شیفت فله متوسط

اینها کانتینرهای مخصوص حمل و نقل ذخیره سازی هستند که صرفاً برای حمل و نقل کالاها ساخته شده اند. آنها برای حمل مقادیر زیادی از مواد طراحی شده اند و برای حمل مواد به مقصدی ساخته شده اند که می توان آنها را بیشتر بسته بندی کرد و به نقطه نهایی فرستاد.

  • کانتینر طبل

همانطور که از نام آن پیداست، کانتینرهای حمل و نقل دایره ای، ساخته شده از مواد انتخابی مانند فولاد، فلزات سبک، الیاف، پلاستیک سخت و غیره، برای حمل فله مواد مایع مناسب هستند. اندازه آنها کوچکتر است اما به دلیل شکل آنها ممکن است به فضای اضافی نیاز داشته باشند.

  • کانتینرهای مخصوص

اینها واحدهای کانتینری هستند که به صورت سفارشی برای اهداف تخصصی ساخته شده اند. بیشتر، آنها برای خدمات با مشخصات بالا مانند حمل سلاح و آتش سوزی استفاده می شوند. به این ترتیب، ساختار و ترکیب مواد آنها بستگی به هدف خاصی دارد که باید به آن رسیدگی کنند. اما در بیشتر موارد، امنیت در اولویت قرار دارد.

Swap bodies: آنها نوع خاصی از کانتینرها هستند که بیشتر در اروپا استفاده می شود. طبق استانداردهای ISO ساخته نشده اند، آنها واحدهای کانتینری حمل و نقل استاندارد نیستند اما در عین حال بسیار مفید هستند. آنها با کف قوی و رویه قابل تبدیل ارائه می شوند که آنها را برای حمل و نقل بسیاری از انواع محصولات مناسب می کند.

کشتی های کانتینری چیست؟

 

کشتی های کانتینری چیست؟

کشتی های کانتینری چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک کشتی که به طور خاص برای نگهداری مقادیر زیادی محموله فشرده در انواع مختلف کانتینر ساخته شده است، کشتی کانتینری (کشتی) نامیده می شود. فرآیند ارسال محموله در کانتینرهای مخصوص به نام کانتینرسازی شناخته می شود.

یکی از قوی ترین روش های حمل کالا توسط کشتی های کانتینری انجام می شود. این کشتی ها امکان انتقال مقادیر بسیار زیاد محموله در یک زمان را فراهم کرده اند و تجارت جهانی را به طور موثر تغییر داده اند کانتینر در ارومیه.

کشتی های کانتینری کشتی های باری هستند که اکثر محموله های غیر فله دریایی را حمل می کنند. در دنیای امروز، کشتی های کانتینری حدود 90 درصد از محموله های غیر فله جهان را حمل می کنند. یکی از راه های اصلی حمل کالاهای آماده در سراسر جهان از طریق کشتی های کانتینری است. این کانتینرها اندازه استانداردی دارند تا به راحتی به انواع حمل و نقل منتقل شوند. هر چیزی را می توان با یک کانتینر حمل کرد.

به دلیل افزایش تقاضا در بازار، افزایش ظرفیت حمل بار، افزایش راندمان عملیاتی و بهبود فرآیندهای زیست محیطی و بهره برداری از یک کشتی کانتینری در خدمات لاینر، کشتی های کانتینری به طور مداوم بزرگتر و بزرگتر شده اند.

ظرفیت حمل کانتینر کشتی‌های کانتینری امروزه در مقایسه با سال 1968 بیش از 1200 درصد افزایش یافته است. آنها در طول زمان از نظر فناوری پیشرفته‌تر و بهینه‌تر شده‌اند.

تاریخچه کشتی های کانتینری

 

تاریخچه کشتی های کانتینری

تاریخچه کشتی های کانتینری

آغاز حمل و نقل کانتینری یکی از قابل توجه ترین پیشرفت ها در صنعت حمل و نقل دریایی است. کشتی‌های کانتینری، نوعی کشتی باری هستند، انقلابی در شیوه حمل و نقل محموله‌ها در سراسر جهان به وجود آورده‌اند، و با ارائه تضمین ایمنی و امنیت کالاهای حمل‌شده به این ترتیب، تحولی را ایجاد کرده‌اند. برخی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل امروزی عمدتاً با شکل کانتینری محموله سر و کار دارند.

اولین مدل‌های کشتی‌های کانتینری در اوایل دهه 1950 عرضه شدند و عمدتاً برای حمل واگن‌های باری قطارهای کالا طراحی شدند. با استفاده از سیستم های جرثقیل و سیستم های رمپ، می توان این واگن های باری را از کشتی ها بارگیری و تخلیه کرد.

در طول سال‌ها، پیشرفت فن‌آوری روش‌های نسبتاً عملی‌تری را امکان‌پذیر کرده است، اگرچه سیستم‌های جرثقیل هنوز نقش عمده‌ای در عملیات بارگیری و تخلیه سازه ها به انبار کشتی‌ها، از انبارهای کانتینر دارند. برای محکم کردن کانتینرها در محل خود، از سیستم های تخصصی و جابجایی بار استفاده می شود.

کشتی‌های کانتینری از این نظر معمولی هستند که به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بارهای محموله‌ای ممکن را در خود جای دهند. ظرفیت نگهداری بار کشتی‌های کانتینری بر حسب واحدهای معادل بیست فوت یا TEU اندازه‌گیری می‌شود، که بزرگترین کشتی‌های کانتینری بیش از 15000 تا 16000 TEU را حمل می‌کنند.

طراحی اولیه کانتینرها

 

"<yoastmark

طراحی کشتی کانتینری می تواند بسیار وقت گیز و حساس باشد. این بدنه شبیه کشتی‌های فله‌بر معمولی و کشتی‌های باربری عمومی است که حول یک کیل محکم ساخته شده‌اند. قسمت پایینی کانتینر تأثیر بسزایی در ساخت بدنه دارد. عرشه های پایین تر، موتورخانه و مخازن سوخت فراوان وجود دارد. انبارهای بار مکانی هستند که کانتینرهای زیر عرشه بارگیری می شوند.

در داخل نگهدارنده، ترتیبات راهنمای سلولی وجود دارد که کانتینر را به خوبی هدایت می کند. این نگه‌داشتن به اپراتور جرثقیل کمک می‌کند تا کانتینر را با خیال راحت داخل نگهدارنده بلغزاند، بلکه به عنوان یک راهنما برای آنها عمل می‌کند. حفظ این راهنمای سلولی ضروری است. هر گونه آسیب به راهنماهای سلولی ممکن است منجر به عواقب حیاتی شود. این نگهدارنده ها توسط دریچه هایی پوشانده می شوند که سازه نیز در بالای آن قرار می گیرند.

بیشتر کشتی‌های کانتینری مدرن جرثقیل ندارند، اما در برخی از آنها جرثقیل‌های باری نصب شده است، مخصوصاً در کشتی‌هایی با اندازه‌های کوچکتر. کشتی‌هایی که دارای جرثقیل روی کشتی هستند، کشتی‌های کانتینری دنده‌ای نامیده می‌شوند، در حالی که کشتی‌های بدون جرثقیل، کشتی‌های کانتینری بدون دنده نامیده می‌شوند.

کشتی های کانتینری دنده ای

از آنها برای بارگیری و تخلیه در بنادری که حجم محموله کم است استفاده می کنند. همچنین برخی از سیستم های تخصصی برای ایمن سازی کانتینرها در داخل هواپیما وجود دارد تعمیرات کانتینر.

در بیشتر کانتینرها از انواع پوشش های دریچه ای استفاده می شود. پوشش های دریچه نه تنها ظرفیت حمل کشتی ها را افزایش می دهد بلکه از ورود آب به داخل نگهدارنده و شکاف، ظروف زیر عرشه و روی عرشه نیز جلوگیری می کند. این روکش های دریچه دارای گیره هایی هستند که باید پس از هر بار عملیات باربری و قبل از خروج کشتی از هر بندری بسته شوند.

همچنین، در یک کشتی کانتینری، انبارهای کاملاً مشخصی وجود دارد که هر سازه را از یکدیگر جدا می کند که کل بایگانی کانتینرها را ساده می کند.

در اصل، کشتی های کانتینری به عنوان یک مرجع عمومی در نظر گرفته می شوند. در محدوده آنها، چندین نوع مختلف کشتی کانتینری وجود دارد. هر کشتی کانتینری منحصر به فرد و متفاوت است، همراه با یک تکینگی عملیاتی کاهش نیافته.

در اصل، کشتی های کانتینری به عنوان یک مرجع عمومی در نظر گرفته می شوند. در محدوده آنها، چندین نوع مختلف کشتی کانتینری وجود دارد. هر کشتی کانتینری منحصر به فرد و متفاوت است، همراه با یک تکینگی عملیاتی کاهش نیافته.

کشتی های کانتینری که به طور خاص برای قرار گرفتن در کانال های پاناما ساخته شده اند، کشتی های کانتینری پاناماکس نامیده می شوند. این کشتی ها را می توان با حداکثر TEU حدود 5000 بارگیری کرد و طول آن کمی بیش از 290 متر است.

کوچکترین واریانس کانتینر

کوچکترین واریانس کانتینر از نوع Small Feeder است. این کشتی های کانتینری می توانند بار تا 1000 TEU را حمل کنند. چندین پیشرفت در طبقه بندی فیدر منجر به توسعه دسته های “Feedermax” و “Feeder” شده است. اولی می تواند حداکثر حدود 3000 TEU را حمل کند در حالی که دومی می تواند حدود 2000 TEU را حمل کند کانتینر مدیریتی.

آیا می دانستید که حدود 90 درصد از محموله های جهان توسط کشتی ها جابه جا می شود؟ جای تعجب نیست که برای جا دادن چنین حجم وسیعی از کالاها، انواع مختلفی از سازه های حمل و نقل در گردش هستند که هر کدام برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند. همان طور که در بالا گفته شد سازه های حمل و نقل کاملاً محصور هستند. سازه ها امروزه نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند و می توان گفت زندگی ما وابسته به این هاست.

b2n

yun

container

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *